בוקר, כל המתכונים, מתוקים, עונתי
Leave a comment

תינוקות של פלפל

לפני שנה עמדתי במטבח וחתכתי פלפלים אדומים. הגשם לא הפסיק לרדת בחוץ, בדיוק קיבלתי מחזור והייתי עצובה נורא. שנה שלמה של טיפולים מאחורי, הבטן שלי מלאה שטפי דם מזריקות, וכלום לא קורה.
אני חותכת פלפלים והדמעות נושרות עליהם כבדות ומלוחות. אני עייפה, אני גמורה, אני לא רוצה להפסיק.
בהריונות הקודמים זה עבד חלק ועכשיו לא. אני בת ארבעים ואחת וחצי, שומעת רק כמה הגיל שלי הוא מכשול, שהסיכויים שלי נמוכים מראש, ואני עדיין רוצה את זה.

באחד הפלפלים מסתתר פלפל תינוק. הקטנים האלו הם התקווה שלי. אני עוצרת, נושמת עמוק, מנגבת את הדמעות ומתרכזת. אני מחזיקה את הפלפל הקטן בין האצבעות ועוצמת עיניים. בבקשה בבקשה, תן לי את ההריון הזה. בבקשה. אני לא רוצה לוותר. תודה על הפריון, אני לוחשת, תודה שאני נקלטת, תודה על תינוק בריא.
אחרי זה אני בולעת אותו, כמו שפעם האמהות היו בולעות את עורלת התינוק שלהן נגד עין הרע, ומרגישה קצת יותר טוב.

הריון אף פעם לא היה משהו פשוט אצלי. יש לי בת זוג, הדרך להריון עוברת בהמון בדיקות, בהמון חדרי המתנה, בזריקות לבטן, בהזרעות. ועדיין, כשהחלטתי שאני מוכנה התייחסתי לכל התהליך כמו מתעמלת אולימפית – ראש למעלה, אם נופלים קמים מיד, לא מסתכלים על הקושי, העיניים רק על התוצאה החיובית. וזה עבד. ההריון הראשון נקלט אחרי טיפול הורמונלי אחד, ההריון השני אחרי שלושה. כל הזמן שמרתי על ראש מעל המים ועל גישה שהגוף שלי עובד מעולה ולכן אין שום סיבה שאני לא אהיה בהריון ואלד תינוקות בריאים.

אבל עכשיו, אחרי שנה של טיפולים אני עייפה וכלום לא קורה. שמונה הזרעות מאחורי. הרופא שלי אומר שככר מזמן הייתי צריכה לעבור לטיפולי הפריה חוץ גופית וגם אז הסיכוי להצלחה הוא 15%. אני מפחדת כי הטיפול הרבה יותר קשוח. הרבה יותר הורמונים, שאיבת ביציות בהרדמה מלאה, כאבים, החזרת עוברים.
כשאני עומדת מול הרוקח עם המרשם החדש אני כמעט מתעלפת שהוא מניח על הדלפק הר של מזרקים להזריק בשבוע הקרוב. אני מנסה להתעלם מהפחד ויודעת שהרצון שלי חזק יותר, אבל אחרי יומיים הגוף שלי לא עומד בכמות ואני קורסת.

אחרי ששלחו אותי לנוירולוג שיאשר שאפשר להמשיך עם הטיפול אני עוברת את שאיבת הביציות הראשונה.
אנחנו עוברות את כל התהליך, שאיבה, לחזור הביתה כשאני בקושי הולכת, לנוח, לחזור להחזרת עוברים, לחכות ולחכות ולקבל את הבשורה שכלום לא נקלט. אני במשבר. הבית הפוך. בת הזוג שלי לא מוכנה להמשיך.

יש לך שתי ילדות בריאות בבית, היא אומרת לי, תגידי תודה ותנוחי. ואני לא מוכנה לראות אותך ככה, מתעלפת בבוקר מולן. היא לא מוכנה להמשיך ואני מרגישה שאני לבד. היא צודקת, כמובן. הסל שלי מלא. יש לי ילדות יפות ובריאות בבית. חמסה טפו.
בשנה שביליתי בחדרי המתנה שמעתי המון סיפורים קשים. המון נשים מרות ועצובות ישבו לידי.
הרופא שלי אומר שהצחקניות נקלטות יותר מהר אבל איך אפשר לצחוק כשאת מזריקה כמויות הורמונים שמשגעות לך את הגוף ומסכנות אותך.

אני עצובה. נורא.
איך אפשר להסביר את הצורך הפיזי, הלא הגיוני, לילד. זה כמו שילד מחכה לך בגן כשסופה משתוללת בחוץ. את תעשי הכל כדי להגיע ולקחת אותו. ככה אני מרגישה. שיש נשמה שמחכה לי ואני צריכה לבוא ולקחת אותה מגן הילדים שמחכים למשפחה.
בצר לי אני בוהה בסרטוני יוטיוב על נשים מהעולם שהצליחו כנגד כל הסיכויים להיכנס להריון. אני רואה נשים בנות 42 ו-45, נשים עם סיבוכים ועם סיפורים שלא יאמנו. כולן מחזיקות תינוקות בריאים בידיים. לכולן גם, אני שמה לב, דרך דומה וטבעית הרבה יותר שבה הן הצליחו. לאט לאט, חודש שלם, אני קוראת עוד ועוד על שיטת טיפול טבעית שגורמת לגוף להתאזן ולייצר ביציות חזקות יותר. הטבע, כמו תמיד, חזק יותר ממה שנדמה.

השיטה ההוליסטית  עובדת על כל המערכות, הרגשית והפיסית, מתוך הבנה שאנו הנשים עשויות מחומר רגשי וצריכות טיפול הוליסטי ומקיף בכדי להיות באיזון מושלם עם גופנו ועם הראש שלנו. הכל קשור, הכל משפיע.

אני מחליטה ללכת על זה. שלושה חודשים עם אפס הורמונים, רק יוגה, מדיטציה, תזונה לפריון ודיקור סיני. אני עושה הכל באדיקות, בלי לראות בעיניים. כשאני חוזרת למרפאה אחרי שלושה חודשים, אני חוזרת חזקה, זקופה ומוכנה מאוד. אני זוכרת שהרגשתי קלה ושמחה וצחקתי הרבה.

הדבר המדהים ביותר שקרה לי היה מבחן התוצאה. כבר ביום השני למחזור, עם אפס הורמונים ו"נקייה" כבר ארבעה חודשים, היו לי באופן טבעי 5 זקיקים מובילים (לעומת אחד בכל חודש בשנה האחרונה). אפילו הרופא לא האמין. אני מבקשת הפריה עם מינימום הורמונים. הרופא שלי נאנח, יש לך 5% להיקלט ככה, הוא אומר.
אבל הולך איתי. אחרי שנה של טיפולים כוזבים גם הוא לא מתווכח.
הפעם התהליך קצר וקל, ללא השפעות. ולעומת 9 הפעמים הקודמות שבהן בזמן ההשרשה הרגשתי שזה "חצי כוח", הפעם ההשרשה היתה חזקה וארוכה ונמשכה יומיים.
אחרי שבועיים אני מקבלת את הבשורה הטובה ביקום. אני בהריון.

אם הייתי יודעת על השיטה ההוליסטית לפני שבע שנים הייתי עושה את כל הילדים שלי רק ככה. טבעי.
מינימום הורמונים, מקסימום טבע. אם אתם מכירים נשים שנאבקות להכנס להריון, שמנסת ולא מצליחות – אנא שלחו אליהם את המתכון להריון על פי השיטה ההוליסטית שבתחתית העמוד, כי מכל מה שכתבתי פה עד היום זה הדבר החשוב והיקר ביותר.

אנחנו חושבות שזה הגיל כי זה מה שאומרים לנו. מגיל ארבעים אנחנו פסולות, עם סיכויים אפסיים לממש את הדבר הטבעי ביותר, להיות אמא. האמונה הזו משפיעה עלינו והופכת להיות חלק ממה שאנחנו חושבות על עצמנו, על הגוף שלנו, על הפוריות שלנו.
אבל זה לא נכון. מטפלים הוליסטיים המתמחים בפריון מכל העולם יעידו אחרת. נשים בכל העולם יולדות בגילאים "מאוחרים" וזה אפשרי וקורה. איך אמרה לי חברה, מיילדת באיכילוב – תבואי אלינו למחלקה ותראי כמה נשים בנות 42-45 יולדות אצלנו כל יום.

אני רוצה להגיד לכל מי שבתהליך – זה לא מזל, זאת לא קארמה, זה לא קורה לנשים מיוחדות. זה קורה בכל העולם לנשים עם המקרים הכי קשים. זה בגלל שהעולם המערבי בו אנו חיות מלא בקרינה ורעלים וסטרס וזה משפיע באופן ישיר על הפריון שלנו, נשים וגברים כאחד. זאת המכה הכי קשה של העשור האחרון, והמצב הולך ומידרדר. אנחנו נעשה כל מה שיגידו לנו, נזריק כל כמות הורמונים שהרופא ירשום, נסבול מכל תופעות הלוואי וניקח את הסיכון שלא מדברים עליו עם לקיחת הרבה הורמונים – הסיכון לסרטן.
והכל, רק בשביל הסיכוי להיות בהריון וללדת תינוק. אני מכירה נשים שמזריקות כמות של  450 יח' ליום. לפעמים גם 600 יח'. זה פסיכי. זאת כמות מטורפת. אני מכירה נשים ששאבו להן 30 ביציות ואף אחת לא שרדה הפריה או קליטה. אני מכירה נשים שהיו להן הרבה הפלות אפילו שהן נקלטו. אחת המטפלות לשיטה ההוליסטית אומרת שלקחת הורמונים ולצפות שהביציות יבשילו זה כמו לתת לילד בן ארבע סטרואידים ולצפות שתוך יום יהיה מבוגר. הן לא באמת מבשילות.

שנה אחרי, הגשם יורד בחוץ. אני תכף בת 43.
מחזיקה תינוק בריא ויפה ומתוק. ההריון היה נפלא. הלידה היתה חלום.
אין לי מילים לתאר את האושר, את השקט.
הבאתי אותך מגן הילדים שמחכים למשפחה ואני כל כך שמחה שבחרת בנו.
הלב שלי עולה על גדותיו. הסל שלי מלא.
תודה. תודה. תודה.

* זה פוסט שנכתב מהבטן. אני משתפת בתהליך שעברתי, שעבד עבורי ועבור המון נשים בעולם.
אני כמובן לא רופאה והמידע כאן (כולל הטיפים והמתכונים שבהמשך) לא מהווה המלצה רפואית ואינו בא להחליף יעוץ רפואי פרטני או אחר.


 

השיטה ההוליסטית – איך להיכנס להריון בצורה טבעית או עם מינימום הורמונים

לשיטה ההוליסטית יש כל מיני שמות ומטפלים ברחבי העולם והיא נפוצה מאוד במיוחד בארה"ב, וזאת בשל העובדה שטיפולי פוריות עולים שם הרבה יותר מאצלנו, כל סיבוב עולה כמו ג'יפ חדש. לכן הרבה זוגות ונשים בפרט, במיוחד כאלו שאמרו להן שהסיכויים שלהן נמוכים עד אפסיים פונים לשיטה הזו לפני שמתחילים טיפול IVF או IUI. נשים עם בעיות פריון לא מוסברות, שחלות פוליציסטיות, FSH גבוה, אי איזון הורמונלי, אנדרומיטיוס וכאלו שעברו הכל, אלפי נשים מכל העולם הצליחו, בקלות, כנגד כל הסיכויים, להיקלט וללדת תינוקות בריאים. רובן המכריע בנות 42-45.
השיטה עובדת על כל המערכות, הרגשית והפיסית, מתוך הבנה שאנו הנשים עשויות מחומר רגשי וצריכות טיפול הוליסטי ומקיף בכדי להיות באיזון מושלם עם גופנו ועם המיינד שלנו. הכל קשור, הכל משפיע.
השיטה גורמת לגוף לחזור לאיזון הורמונלי, ניקוי עמוק ברמה הרגשית והפיסית, וגורמת לגוף לייצר ביציות חזקות וטובות, רירית עבה וקליטה קלה של הריון בריא. זה בעצם דומה ללקיחת חופש באי יפה עם תוכנית של ניקוי רעלים, אוכל בריא ,דיקור סיני, עיסוי, יוגה ומדיטציה. מה רע?

זה תהליך לא זול אם לוקחים בחשבון את המוצרים האורגנים ואת הדיקור הסיני – אבל גם האופציה של ההורמונים יקרה מאוד, פלוס האופציה הבלתי נמנעת שהר ההורמונים יחזור על עצמו כמה פעמים כי הסיכוי לקליטה עם הורמונים הוא כ-15% מגיל 40 ואילך.
נשים שעשו את השיטה הזו ונקלטו עשו אותה באדיקות, זאת אומרת התחייבו לתהליך וממש עקבו אחרי ההוראות.
את צריכה לבוא פתוחה, לעשות כל מה שאפשר, ובעיקר לשחרר. את המחשבות, את הספקות, את מה שהיית רגילה לעשות ואת הכאב שאספת לאורך הדרך. לעזוב הכל.

נתחיל בשתי נשים שנותנות הרבה מידע על השיטה ומספקות בחינם המון תמיכה והמון טיפים נהדרים.

שרה מעוז
מדקרת בשיטה הסינית ומומחית לפריון. אופטימית, חזקה ומקסימה.
בערוץ היוטיוב שלה יש המון טיפים, ויש אפשרות להרשם ולקבל למייל המון מידע מועיל ונהדר, אפשר גם לעבור את התהליך המלא. וזה האתר שלה.

היידי ברוקמאייר
מטפלת ומדקרת בשיטה הסינית, מומחית לפריון. גם לה יש סרטונים חינמיים נהדרים בערוץ היוטיוב, ניתן להרשם לקבלת כניסה לספריה שלה המלאה בסרטוני הדרכה ללחיצות באופן עצמאי, תרגילים ומתכונים. וזה האתר שלה.

……………………………………………………………………………………………………………………………………..

מתחילים.

דבר ראשון – לעזוב
אם את בלופ של טיפולי פריון, אם אתם מנסים מלא זמן ולא הולך – דבר ראשון הוא לעזוב. כדי שהתוכנית תצליח צריך לקחת לפחות 3 חודשים של אפס טיפולים הורמונליים, כדי לנקות את הגוף. 90 יום זה הזמן שלוקח לביצית חדשה להיווצר כדי לקבל ביציות איכותיות וגוף מוכן. את צריכה לקחת חופש מהלופ ולהתרכז בהכנה שלו. אז דבר ראשון – לעזוב.

חופשה
קחי את עצמך ואת מי שאת אוהבת למקום מרגיע, למקום מפנק. תהיי במקום הזה לפחות שלושה ימים של הורדת סטרס והתפנקות. תביאי איתך מוסיקה מרגיעה. ומדיטציות. בהמשך העמוד יש לינקים למדיטציות עוצמתיות מאוד.

בחרי מקום שקט לראות את השקיעה כשאת לבד. שימי מוסיקה שתחרט בך ובמקום היפה הזה. בקשי בכל העוצמה ומכל הלב פריון, הריון נפלא ותינוק בריא. בהמשך, כשתחזרי ליומיום, בכל מצב של סטרס או נפילת אנרגיה המוסיקה הזאת תחזיר אותך לחוף מבטחים שקט ומרגיע ותפקס אותך.

דיקור סיני
דיקור סיני מעלה בחמישים אחוז את הסיכוי שלך להיכנס להריון, ויותר מהדיקור תעזור פורמולה סינית שמותאמת לך אישית. את צריכה מדקר סיני ממוחה לפריון שמתעסק רק או בעיקר בזה ויכול להתאים לך פורמולה סינית במיוחד בשבילך.
עברתי המון מדקרים והרבה קליניקות ונוכחתי לדעת שרובם הגדול לא מבין ביצירת קליניקה שהיא הוליסטית.
בא לי לקנות לכולם עציץ ולגלות להם שאיקאה כבר בארץ. כשאישה מגיע לטיפול פריון היא כבר כואבת וניסתה מלא דברים והיא עייפה וחשופה. קליניקה לפריון צריכה להיות מקום שקט ועוטף, עם מוסיקה נעימה וגוונים בהירים. לא מספיק לתת למחטים לעשות את העבודה, אישה צריכה לשקוע בטיפול, להגיע לשלווה והרפיה עמוקים כדי לתת אמון בתהליך. עברתי המון מדקרים, קליניקות פרטיות וקהילתיות, ולא התחברתי לכלום.

ולכן שמחתי שסוף סוף מצאתי את קובי זהבימדקר עדין ומקסים, מומחה לפריון לנשים וגברים שהקליניקה שלו בהירה ועוטפת, עם מוסיקה מרגיעה (ויש בה עציצים חיים!). קובי התאים לי פורמולה במיוחד בשבילי וכל שבוע אצלו בקליניקה היה לי נעים ומרגיע וכל כך חשוב. אני יודעת שהרבה מהתהליך הזה זה בזכותו ואני מודה מכל הלב, כל יום.

אוכל לגוף פורה
כן יש דבר כזה. זה אחד מהדברים הכי הכי חשובים בתהליך לנשים ולגברים. שינוי התזונה משפיע באופן ישיר על ביציות איכותיות וזרע חזק. זה לגמרי שינה את התפיסה שלי לגבי אוכל בריא. כי בזמן שחשבתי שאני אוכלת בריא זה היה רחוק ממה שהגוף שלי היה צריך לפריון. את תפריט האוכל יש לאמץ באדיקות, בלי חיפופים. בתפריט יש הרבה שומן טוב מהצומח, וכן, יש סיכוי שתעלי שני קילו מזה. מזל שהכל יורד בהנקה..
על הגוף להישאר חם ובשביל זה צריך להרבות בארוחות חמות. תבשילים, נזידים, מרקים, דייסות.
80% אוכל חם ומבושל ו 20% ירקות ופירות טריים.

וזה מה שאוכלים
סלק – בכל צורה. טרי, אפוי, מגורד, במיץ שנסחט מיד. לאכול סלק כל יום או לפחות ארבע פעמים בשבוע.

דלורית, בטטה – אפויים בתנור או בתבשילים.
גזר אורגני – אחד בכל יום טרי.
אפונה ירוקה.
אגוזי מלך ואגוזים בכלל, חמאות אגוזים מכל סוג.
גרעיני דלעת – בסלט, חופן ליום, או בממרח.
בננות.
פירות אדומים – בשייקים, ביוגורט.
גוג'י ברי – חופן ליום או בתה.
אבוקדו – לפחות חצי אבוקדו פעמיים ביום.
שעועית שחורה, אדומה ואזוקי, עדשים שחורות – בתבשילים עם בשר או עוף וירקות שורש.
בשר אדום / עוף ללא אנטיביוטיקה.
ביצה אורגנית – כל יום.
סלומון או סטייק טונה או דג ים שמן – פעמיים בשבוע ולא יותר.
ברוקולי, קייל, נבטים, תרד.
ציר מרק עצמות – לציר הזה יש השפעה אדירה על רירית הרחם ועל חיזוק על האזור. זה לגמרי היה החלק הכי קשה בעיני בתהליך. אבל מול הר מזרקים העדפתי להכין מרק עצמות. קונים עצמות ללא אנטיביוטיקה (עדן טבע מרקט בימי חמישי / שישי בלבד). כדאי לקנות 3 קילו ולהקפיא 2 כדי לא לקנות כל שבוע. מקילו עצמות מכינים מרק שמבושל 8 שעות ומסונן לגמרי כולל השומן. בסופו של דבר זה כמו מרק עוף. שותים כל יום כוס חמה.
מתכון למרק עצמות תמצאי בספריה של היידי ברוקמאייר או באינטרנט.
מתוק- תמרים, שוקולד מריר 80%, עוגות / מאפינס מקמח כוסמין או קמח מלא

וזה מה שאסור לאכול
מוצרי חלב – להוריד הכל כולל חלב בקפה או בעוגה, הדבר היחד שמותר הוא יוגורט ביו. זה הזמן לגלות ממרחים טבעוניים על בסיס קשיו שהאמת ממש טעימים וכיף להכין בבית.

אפשר לעבור לחלב אורז מלא או חלב שיבולת שועל או חלב שקדים (לא חלב אורז לבן, סויה וחלב שיש בו סוכר לבן).
קמח לבן / אורז לבן / סוכר לבן – אפס ממש, לא לצרוך את הדברים האלו בכלל.
קפה- להוריד למינימום, זה אומר גג חצי כוס ליום. 
סיגריות, אלכוהול – נכון, להוריד לגמרי.
מטוגנים, אוכל מוכן, אוכל מעובד – מיותר לציין שזה גרוע ובתקופה הזאת בכלל.

דוגמא לתפריט יומי
בוקר – 2 כוסות מים חמים ועוד 1 כוס מים חמים מהולה ברבע כוס מיץ תפוחים אורגני.
שותים הכל בחצי שעה הראשונה של הבוקר ואומרים בלב:" בוקר טוב, אני משפרת את הפוריות שלי לגוף פורה והריון בריא" .השתיה גורמת לניקוי של הגוף על הבוקר.
דייסה בבוקר משיבולת שועל וחלב אורז מלא עם בננות ואגוזים.
ארוחת עשר – חצי אבוקדו וביצה אורגנית קשה, פרוסת לחם מלא עם שקדיה או טחינה, גזר אורגני.
ארוחת צהרים – כוס מרק עצמות, דג (סלומון, סטייק טונה) עם תרד חלוט או ברוקולי, אורז מלא וטחינה.
אחה"צ – כוס מים מהולה בחצי כוס מיץ רימונים אורגנים.
פירות – בננה, שייק עם פירות אגוזים.
ארוחת ערב – נזיד שעועית שחורה עם עוף וגזר או מרק כתומים. לחם מלא. סלט ירקות.
בין לבין- אגוזים,זרעי דלעת, כפית שמן קוקוס, פירות אדומים, תה צמחים וגוגי' ברי, שוקולד מריר 80%

סטרס
סטרס הוא הגורם מספר אחת לבעיות פריון ולכן את צריכה לעשות הכל כדי להוריד סטרס מחייך. אני הייתי דבוקה למוסיקה מרגיעה באוזניות רוב שעות היום כדי להוריד כל סימן ללחץ. יוגה, מדיטציה, הליכות. לא לנסוע בפקקים. לא להתרגש בעבודה. להיות בשליטה על עצמך.

פעילות גופנית
תשכחי מאימוני כסאח וריצה בפארק. גם אם זה גורם לך להרגשה ממש מעולה.
קונדליני יוגה, פילאטיס, מתיחות. הליכה. 30-40 דקות ביום, כל יום. קונדליני יוגה הוכחה שמשפרת פוריות כי היא עובדת על נשימות ותרגילים המשפרים את הסירקולציה של הדם.
הנה קישור לתרגילים של קונדליני יוגה  המדריכה רזה ואנרגטית בצורה קיצונית. אז קחו מה שאתן יכולות מזה כי התרגילים האלו מצויינים לזרימת דם לגוף ולאגן.
שימי לב – במחקר שעשו על מזרני יוגה גילו שחומר מונע בעירה שמצוי בהם פוגע לרעה בפוריות של נשים.
עברי למזרן של תינוקות או לשמיכה.

מדיטציה
זה נשמע אולי רוחני מידי ואולי את גם לא במצב רוח למדיטציה, אבל יש כוח אדיר ב-mind set – לארגן מחדש את דפוסי החשיבה שלך, למקד את היקום ואת עצמך לרצון ברור ולמצב שתראי ממש את עצמך בהריון, יולדת, מחבקת את התינוק שלך, מביאה אותו הביתה. וגם למצב של רגיעה ביום יום.
הנה 3 מדיטציות, שמעבירה ראסה לקושטה הנהדרת. המדיטציות שלה ממש הרעידו לי את העולם וגרמו לי לבכות ולהתנקות וממש להרגיש את מה שאחר כך באמת קרה. ממליצה לעשות
 אותן 2-3 פעמים בשבוע.

מדיטציה לפריון, הריון ולידה
מדיטציה ליצירת מציאות
מדיטציה לזרימה והרפיה

לתת כדי לקבל
את מבקשת מהיקום דבר מאוד גדול. חשבי מה את נותנת חזרה. תרומות, עזרה ללא תמורה, מה את נותנת בשביל שהמעגל של נתינה וקבלה יתקיים במלואו.

הבטחה לנשמה
תחשבי עם עצמך מה את מבטיחה לנשמה המתוקה שתבחר בך – רשמי או דברי אליה – מה את מבטיחה לנשמה שתבחר להיוולד ולקבל חיים ממך. דברי בקול, במקום שקט, או כתבי במחברת את מה שאת מבטיחה לתינוק או לתינוקת שיגיעו אליך.

כימיקלים
כן. זה הזמן להיפתר מכל הרעלים מסביבך – שמפו, מרכך, קרם גוף, איפור, לק, סבון גוף, סבון כלים, חומר לשטיפת רצפה ואקונומיקה – תפטרי מהכל ותעברי לקוסמטיקה טבעית ולחומרי ניקוי אקולוגיים.

קרינה
לקרינה יש השפעה איומה על הפוריות. תורידי זמן מסך מהמחשב ומהנייד.
ואל תניחי בשום אופן את הנייד על הגוף שלך. לא בכיסים ולא על הבטן.

חום גוף
הגוף צריך להישאר מאוזן וחמים – אזור הבטן, כפות הרגליים והגב חייבים כיסוי מתמיד (נעלי בית, בקבוק חם). בשלב ההשרשה ולאחר הזרעה/ החזרת עוברים את ממש צריכה להקפיד על נעלי בית וגרביים ,כי הקור מהרגליים חודר ישר לרחם. זאת גם הסיבה לכך שבתקופה הזו את אוכלת הרבה אוכל חם ומבושל.

מים
את צריכה לשתות 10 כוסות מים נקיים ביום לפחות. מסוננים או מינרלים. הימנעי משתייה בבקבוקי פלסטיק. תה נענע , ג'ינג'ר, מנתה וקמומיל מומלצים גם.

שינה
הגוף מקבל איזון בשינה. הקפידי לישון כל יום שמונה שעות לפחות, ברצף. לכי לישון מוקדם. 

לשיר
לשיר בקול רם ממש, במקום בו את לא חושבת מי שומע ומה יחשבו. שירים שאת אוהבת, שירים משחררים, טפשיים, כל סוג. רק לא שירים עצובים ומדכאים. תשירי במקום שאת יכולה לשיר מכל הלב ומכל תא בגוף. לשיר פעמיים בשבוע חמישה שירים ברצף עד שאת ממש מרוקנת.

Accuapressure
אחד הדברים הכי חשובים וכנים שהיידי ברוקמאייר אומרת זה שגם אם תבואי לדיקור פעמיים בשבוע זה לא מספיק, זרימת הדם לאזור האגן צריכה להיות אינטנסיבית ולכן היא משתפת סרטוני לחיצות עצמיים וקלים אותם כדאי לעשות כל יום. כדי לקבל אותם הרשמי לאתר שלה ותקבלי לינק לספריה נהדרת מלאה בסרטוני הדרכה. בנוסף מומלץ לעשות עיסוי עצמי לפוריות  וגם את זה. כדאי לעשות כל יום.

קומפרסים עם שמן קיק /  Castor Oil
שמן קיק הוכח מחקרית כמגביר זרימת דם ומטבוליזם ועוזר בבניית רירית רחם. הנה סרט הדרכה קל לאיך מכינים קומפרס עם שמן קיק אותו מניחים על הבטן התחתונה.
מתחילת המחזור ועד לביוץ שמים קומפרס על הבטן התחתונה 2-3 פעמים בשבוע.
מהביוץ ועד למחזור הבא שמים קומפרסים על אזור הכבד 2-3 פעמים בשבוע.
בטיפול IVF יש לעשות עד לשאיבה קומפרסים בכבד ובבטן לסירוגין.
מהשאיבה ועד ליום ההחזרה שמים קומפרסים בבטן התחתונה בבטן.
ביום החזרת העוברים ואילך לא עשות קומפרסים בכלל.

תוספי תזונה
אלא אם כן את חיה באי על אוכל אורגני במקום בו אין שום השפעות מרעילות, את צריכה תוספי תזונה. כל הבנות שהצליחו דיווחו על התוספים הבאים:
פרנטל – קומפלקס ויטמינים הכולל 400 מ"ג חומצה פולית – 1 קפסולה ליום

אומגה 3 – חיוני לחומצות שומן טובות – 1 קפסולה של 1,000 מ"ג
דבש מלכות – דבש מלכות עושה קסמים לפריון ולאיזון של הגוף – 1 כפית ליום
שמן קוקוס – שומר על גוף חסון ועל שומנים טובים – כפית ליום
מאקה – שורש מאקה מאזן הורמונלית ותורם לפיריון – 1 קפסולה ליום
ויטמין C – מנקה את הכבד וחשוב כדי לנקות את הפסולת מהגוף יומיום. מומלץ לקחת לפני השינה-1 קפסולה ליום של 1,000 מ"ג
פורמולה סינית לפריון- לפי מינון המדקר

שינון
תתחילי לשנן לעצמך אמונות חדשות.
הרחם שלך חם ופורה. הביציות שלך מעולות. את יכולה להיקלט בהריון בריא תוך זמן קצר מאוד.
את רק צריכה להיפתר מכל השיט שנדבק בך – אמונות, פחדים, רעלים, סטרס ואוכל לא בריא. את צריכה להחזיר את עצמך למקום בריא ואנרגטי ומלא חיים. וזה יקרה מעצמו.
את תהיי בהריון, את תלדי תינוק בריא. את תהיי אמא.
זאת זכותך הבסיסית והבטחה של היקום אלייך. זה חוזה חתום.

אחרי הלידה הראשונה שלי נכנסה תמר השכנה עם עוגיות קוואקר תפוחות, רכות מבפנים ומלאות צ'אנקים של שוקולד נמס. מאז הן זכו לכינוי "עוגיות ליולדת", כי בכל לידה ביקשתי אותן שוב וכל יולדת ששלחתי לה קופסא כזו מיד ביקשה עוד. במתכון המקורי העוגיות עם שוקולד, אני אוהבת להוסיף גם אגוזים או שקדים.

עוגיות ליולדת / 30 עוגיות למזל וברכה

2 כוסות קמח כוסמין לבן / מלא
1/2 1 כוס קוואקר
1 כפית שטוחה סודה לשתייה
1/4 כפית מלח (הימליה דק עדיף)
1/2 כוס סוכר דמררה
2 ביצים
3/4 כוס שמן
כפית תמצית וניל
1/2 חפיסה שוקולד מריר חתוך לחתיכות לא קטנות מדי (או 1 כוס שוקולד צ'יפס)
1/2 כוס אגוזי מלך או כל אגוז אחר קלויים במחבת לחמש דקות

מחממים תנור ל-180 מעלות.
בקערה מערבבים יבשים: קמח, קוואקר, סודה לשתייה ומלח.
בקערה נפרדת מערבבים ביצים, שמן, תמצית וניל.
מאחדים את התערובות ומוסיפים שוקולד ואגוזים.
יוצרים כדורים בגודל כדורי פלאפל ומניחים על גבי נייר אפיה ברווחים.
אופים 15 דקות בדיוק – העוגיות יצאו רכות מעט, ויתקשו בחוץ. מצננים ושומרים בקופסא אטומה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *